Kezdőlap
Szeged: 21 C°,
27.72 km/hÉ/ÉK-i szél, közepesen felhős
19
10
Facebook RSS csatorna E-mail küldése
EUR: 310 | USD: 252 | CHF: 259
Hirdetés
Hirdetés
h i r d e t é s

Párttévéként működik a közszolgálati tévét, egymilliós bírságot kapott

| Feltöltve: | Forrás: Hír TV | Rövid link: http://vtvszeged.hu/s_!news/i__48/i__22936
Egymillió forintra bírságolta a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) a köztévét, mivel a médiaszolgáltató nem tartotta be a választási eljárással kapcsolatos esélyegyenlőségi alapelvet.

A Hír TV beszámolója szerint az MTV reggeli műsorába csak fideszes politikusokat hívtak be, ellenzékieket még a róluk szóló hírekkel kapcsolatban se kérdeztek meg. A bizottság a bírság mellett megtiltotta, hogy a köztévé a kampány alatt továbbra se hívjon be ellenzéki politikusokat.

Megtárgyalta a Nemzeti Választási Bizottság azt a bejelentést, amely szerint a közszolgálati tévé megsértette a választási eljárás alapelveit azzal, hogy hetekig gyakorlatilag a Fidesz párttévéjeként működött-

„Az M1 médiaszolgáltatás Ma reggel című műsora a 2018. február 28. és március 13. közti időben a Jobbik Magyarországért jelölő szervezetnek nem biztosított megjelenési lehetőséget” – ismertette az ügyet Patyi András, az NVB elnöke.

A választási bizottság ellenzéki tagjai arra hívták fel a figyelmet, hogy a vizsgált időszakban nemcsak a Jobbikot tiltották ki az MTV reggeli műsorából, hanem az összes ellenzéki pártot.

„A meghívottak személyéből, a műsorszám címéből, valamint az egyes műsorszámok tartalmából is megállapítható, hogy gyakorlatilag sem a Jobbikot, sem egyéb ellenzéki politikust nem hívtak be a műsorba, és lehetőséget sem adtak, hogy felszólaljanak” – emelte ki Borbély Andrea, az NVB jobbikos tagja.

Az MTV a választási bizottságnak küldött válaszában nem is tagadta a jogsértést. A bizottság tagjai pedig azt javasolták, nem elég, ha az MTVA-t csak eltiltják a további jogsértéstől, hanem kapjon bírságot is. Hozzátették, hogy csak szimbolikus jelentőségű a döntés, hiszen lényegében az adófizetők állják a büntetést.

„Javaslom a bírság kiszabását is, és javaslom, hogy a jóhiszemű és rendeltetésszerű joggyakorlás elvének megsértését is állapítsa meg a bizottság az alábbiak miatt. A Duna médiaszolgáltatót, azt hiszem, nem kell bemutatni, papíron a közszolgálat gyakorlatilag párttévéként funkcionál” – emelte ki Litresits András, az NVB szocialista tagja.

Az állami televíziót végül valamivel több mint egymillió forintra bírságolták.